AdWords Keyword Research for begyndere

AdWords Keyword research for begyndere

Når du påbegynder din første PPC rejse, skal du holde et lille antal søgeord i første omgang. Søgeordslister, der er tusindvis af ord lang bør overlades til de mere erfarne PPC Marketing. Ideelt, en nybegynder bør bruge omkring 100 målrettede søgeord, noget mere sikkert vil bevise for tung for dig at manipulere. Hvis du ikke kan udnytte styrken af store søgeordskampagner, vil de sutter din tørre bankkonti. Der er nogle meget simpel frie teknikker, som du kan bruge til at finde målrettede nøgler ord med lav konkurrence. En proces for at finde lav konkurrence nichesøgeord udnytter Google og excel. Mere specifikt du vil bruge Googles søgeordsværktøj, Skriv bare dette ind i Google, og det vil blive vist i søgeresultaterne.

Ved landing på de vigtigste Google keyword værktøj side, vil du finde en hvid box(field) hvor du skal indtaste din bestemt søgeord (r). Indtast et nøgleord for nu at få en ide om, hvordan dette virker, og tryk enter. Efter trykker på enter, vil du blive dirigeret til en side af søgeord, der vil være nært beslægtet med de søgeord, som du har angivet. Med henblik på hvad vi ønsker at gøre, skal du rulle til midten af siden hvor teksten Tilføj alle 150 er fremhævet med blåt fed tekst. Under disse ord vil du ser ordene download alle nøgleord med tekst, .csv (for excel) og .csv. Du ønsker at klikke på .csv(for excel). Ved at gøre dette, vil du eksporterer dataene til et excel-regneark. De data, der kun vises som grønne barer på hovedsiden i Google, vil blive omdannet til numeriske data, der har meget mere værdi for dig.

Når data er i excel spredt-ark, kan du begynde nogle simple analyse på det, der vil gavne din PPC kampagne en hel del. I excel-regneark, er der gonna være datakolonner, A-D. Kolonnerne skal være fra A-D, søgeord, annoncøren-konkurrence, den foregående måned søgevolumen og den gennemsnitlige søgevolumen. De to kolonner vi er interesseret i er annoncørkonkurrence og den gennemsnitlige søgevolumen. Vi ønsker, er at flette data fra disse to kolonner til at give os et tal, som vi kan arbejde med. Så hvad vi skal gøre er at tage en generaliseret gennemsnittet af disse to til at få et tal, som vi vil sammenligne til en forudbestemt benchmark. Lyder lidt mærkeligt, lad mig forklare en smule mere fuldstændigt, og forhåbentlig vil du forstå. Alle disse tal er i decimaler på en skala, der spænder fra.00 til 1. Jo højere tallet er, den mere konkurrence der er (som udtrykt af annoncøren konkurrence tal) og jo højere søgevolumen (som udtrykt af den gennemsnitlige søgevolumen). Ideelt set vil vi lave konkurrence med en anstændig søgevolumen til at målrette lavere pris høj konvertering søgeord. Så, for at finde disse søgeord vi bruger nogle generelle benchmark, der afgør deres konkurrence og volumen niveau. Hvis søgeordene overstiger benchmark, vi lade dem være, hvis de ramte lige omkring benchmark, eller falder under det, vi ønsker at fange dem og inkludere dem i vores PPC kampagne.

For at få vores tal, som vi vil sammenligne en forudbestemt benchmark, skal vi tage et gennemsnit på kolonnen annoncør konkurrence og den gennemsnitlige søgekolonne volumen. Vi ønsker at gøre dette for alle søgeord, der er blevet eksporteret til excel-filen. Og den måde, vi gør dette er ved at skrive i en simpel kommando i excel og kopiere kommandoen ned overalt i de relaterede felter. Så hvis du vil starte, finde vi boks E2, som bør være tomt, er dette den første boks til højre for den første værdi i avg. volumen søgefeltet. Så inden for denne Tom kasse ønsker du at type=average(D2,B2). Dette vil automatisk give dig et gennemsnit af de to tal i denne E kolonnen række når du lukker det sidste). Nu, for at få alle gennemsnittene for hvert søgeord, du blot ønsker at klikke på box(E2) og trække ned på kassen, mens du holder i Højreklik. Boksene skal udfyldes med farve, når du trækker til den sidste boks (intet vil være i dem endnu). Så når du har udfyldt felterne med farve op til den sidste kasse du ønsker at løfte din finger fra den lige falde i hak. Når du gør det alle gennemsnittene vises i boksene. Du dybest set kopieret bare funktionen ned gennem kasser. Så nu har vi alle disse gennemsnit. Hvad gør vi med dem, hvad fortæller de os?

Godt, er en god benchmark gennemsnit omkring.50. Dette vil give os en rimelig konkurrence plan med god søgevolumen. Så sammenligner vi disse gennemsnit til noget, der falder omkring.50 og nedenfor. Noget, der går over.60 vi ønsker at undgå for at starte ud med, fordi det vil nok være for dyrt at byde på. Så nu sammenligne alle gennemsnittene i kolonne E til den forudbestemte benchmark af.50. Hvad falder under.50 eller.55 (til eventuelt få nogle flere data) vi vil beholde. Tage alle de søgeord, der opfylder dette kriterium og kopiere dem ind i en notesblok .txt-fil. (Der er hurtigere måder at gøre dette, men de tager nogle læring af excel-funktioner, som du ikke måske ved endnu).

Så nu vi skal tage disse søgeord, der faldt under eller lige omkring benchmark og sætte disse tilbage i Google søgeordsværktøjet og slå postere. Nu gå tilbage gennem hele processen, som vi vidste bare for at få de søgeord, vi lige sluttet i Google søgeordsværktøjet. Du er lyst til at tage gennemsnitlige igen af de to kolonner, der er nævnt ovenfor, og derefter få alle gennemsnit for alle søgeord ved museknappen boksen første, og Sammenlign derefter igen til en benchmark af.50 eller.55. Men nu, fordi vi fandt nogle mere målrettede søgeord til at arbejde med (som følge af den første eksport af data til excel, og tager gennemsnittene at sammenligne mod benchmark) vi skal have flere søgeord, der ramte lige omkring benchmark og under den. Dette er fordi vi arbejder med mere målrettet og forhåbentlig lavere konkurrence søgeord. Vi er at finde endnu mere målrettede søgeord med relation til det første sæt vi fundet. Dette skal producere en større liste over nøgleord, der opfylder vores benchmark. Så nu kan vi tage de ord, der opfylder benchmark her, og vi kan bruge disse i vores målrettede PPC-kampagne. Du vil sortere listen naturligvis, og sørg for, at søgeordene er velegnede til de særlige elementer, som du sælger. Denne metode vil få dig på vej i den rigtige retning for din PPC-kampagne.

Leave a Reply